Opruimen
Herkenbaar?
Natuurlijk moet je lekker kunnen leven in je huis. Dus dat er gedurende de dag spullen rondslingeren is natuurlijk niet vreemd, zeker niet in een druk gezin. Het wordt pas echt een probleem als je teveel spullen hebt en je spullen geen vaste plek hebben. Hierdoor kun je bijvoorbeeld die leuke jurk die je pas gekocht hebt niet vinden wanneer je een belangrijke vergadering of feestje hebt. Ook de gymspullen van de kinderen, schoenen, sleutels en je oplaadsnoer zijn op het moment dat je ze nodig hebt niet snel terug te vinden. Dan kun je de hulp van een opruimcooach goed gebruiken.
Je hebt al heel vaak gedacht, nu ga ik beginnen of misschien ben je zelfs al begonnen. Maar is het niet gelukt om door te pakken of om het opgeruimd te houden. Meestal ontbreekt het niet aan de wil, maar is het eerder gebrek aan tijd of energie.
Wat nu?
Tijdens een kennismakingsgesprek, leren we elkaar beter kennen en kijken we waar je tegen aanloopt en wat de hulpvraag is. Aan de hand van de hulpvraag maken we samen een plan van aanpak. Wanneer je akkoord gaat met het plan, kunnen we een eerste afspraak inplannen.
Plan van aanpak
Tijdens onze eerste werkafspraak van 3 uur zullen we altijd eerst een focusplek kiezen, dit is de plek waar we gaan beginnen. De plek die voor jou als eerste verlichting zal geven tijdens je dagelijks leven, wanneer deze opgeruimd en georganiseerd is.
Samen gaan we aan de slag. We zoeken de spullen op de focusplek uit. Tijdens de werkafspraak ga ik je helpen, maar ook coachen. Ik ga je dus leren opruimen, zodat je in de toekomst zelf kan opruimen en het opgeruimd kunt houden. Je kiest zelf wat er met de spullen moet gebeuren. Ik ga dus niet bepalen wat je weg moet doen. Wel help ik je met de juiste keuze maken. Ook maken we deze plek schoon en zorgen we dat aan het eind van de werkafspraak alles weer opgeruimd en eventueel afgevoerd is.
Aan het eind van de werkafspraak maken we nog even de tijd om de werkafspraak te evalueren en kunnen we eventueel een vervolgafspraak maken.
